zaterdag 7 december 2013

Brocante en antiek van Nederlandse bodem

Hallo allemaal,

Zoals beloofd op Facebook een post over het eerste Nederlandse boek over brocante:

"Liefde voor Brocante" door Willeke Kroneman-Frens en Margreet Frens.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Toen ik op internet las dat er een Nederlands boek over brocante zou uitkomen, heb ik meteen hun website bezocht en het boek besteld. Dat was eind april... 
Eind november lag het boek dan eindelijk in de brievenbus. 

De inhoudsopgave ziet er al veelbelovend uit, met op de rechterpagina een mooie foto van een kanten kraagje. 

De volgende pagina's geven een kijkje in interieurs van een aantal brocanteurs en brocante-liefhebbers. Onder andere bij Oude Liefde, Home Sweet Home and Garden, Bij Geartsje en Kind van Holland.  


De prachtige foto's van details, kamers en stillevens spreken voor zich en inspireren.

Een heerlijk kijk- (en lees-) boek voor een winterse zondagmiddag, begeleid met een mok warme chocolademelk op de bank. 



Het boek bevat 160 pagina's en is circa 29 cm. groot.
Je kunt het bestellen op http://liefdevoorbrocante.nl/.









~ Bij zussen Marion en Els ~



~ Bij Carla van Kind van Holland ~



~ Bij Geartsje ~



~ Bij Geartsje ~




Fijn weekend allemaal!



Lieve groet,

Nadine




Best Blogger Tips

14 opmerkingen:

  1. Mooi he is het boek!
    Ik heb hem ook gekocht maar ben nog niet verder gekomen dan plaatjes kijken en wat ik gezien heb was echt prachtig!
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja wat mooi he !! wij verkopen het ook in de winkel en webwinkel...en deze maand gratis verzenden !!!...liefs fijn weekend...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Nadine,
    Wat een mooi boek he? Ik zie dat je ook een pagina van de reportage in mijn huis op je blog hebt gezet.
    Er staat alleen "tante Pollewop" onder en dat is niet helemaal juist. Deze foto's zijn bij mij gemaakt: Carla Brandwijk van Kind van Holland.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel mooi!

      Mijn excuses Carla!! Ik pas het meteen aan!

      Verwijderen
    2. Geeft helemaal niks hoor Nadine.
      Kan gebeuren. Ik heb zelf ook een blog. Vind je het leuk als ik de jouwe aan mijn lijstje van leuke blogs toevoeg?

      Verwijderen
  4. ja dit boek is schitterend!!
    heb hem ook in huis !! enne eerst snel gebladerd nu nog lezen!
    kan jij ook wel in he ik zeg op naar een vervolg !!

    gr cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja erg leuk! (zag ik bij jou!)
    Heb hem voor kerst gevraagd!
    Lieve groet,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Had hem ook gekocht. Leuk is die..

    Fijne avond.
    Groetjes,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you so much for leaving a comment!
Dank je wel voor het achterlaten van een reactie!

Love, lieve groet,

Nadine